تماس با ما
سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing)

این روزها شبکه‌های اجتماعی به یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در فضای اینترنت تبدیل شده‌اند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی سوشال مارکتینگ یا سوشال مارکتینگ (Social Marketing) یکی از راهکارهایی است که شما می توانید در میان مردم بیشتر دیده شوید و همینطور کالا و خدمات خود را به افراد معرفی کنید.
اگر شما قبل از این، طراحی سایت را برای ارتباط با مخاطبان، کاربران و مشتریان خود انجام داده باشید باید بدانید که ابزارهای بازاریابی دیجیتال دیگری از قبیل شبکه‌های اجتماعی هم، امروزه جایگاه مناسبی در بین عموم مردم بدست آورده اند و با توجه به دسترسی آسان، روز به روز استقبال از این پدیده رو به افزایش می باشد. با رشد شبکه های اجتماعی، فعالیت های ارتباطی و تجارت الکترونیک وارد مرحله جدیدی شده، ارتباط بین بازدیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات و همچنین خریداران و فروشندگان افزایش یافته و ارتباط بین سازمان ها و شرکت ها نیز بهبود یافته است و از این طریق، کمپین های بازاریابی نوینی همچون بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing) بوجود آمده است.

//marketingstudio.ir/wp-content/uploads/2018/03/social-media-marketing.jpg
//marketingstudio.ir/wp-content/uploads/2018/03/social-media-networks-users.jpg
آخرین آمار از کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال 2018

آمار و ارقام نشان می‌دهند که در سه‌ماهه‌ پایانی ۲۰۱۸، یک‌سری تغییرات مهم در تعداد کاربران چندین شبکه‌ اجتماعی محبوب رخ داده است، طی این بازه‌ی زمانی، شاهد افزایش قابل‌توجه محبوبیت موبایل‌ها بوده‌ایم؛ تا حدی که طی سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸، کاربران گوشی‌ها ۲۰ میلیارد دلار پول را در اپلیکیشن‌های مختلف خرج کرده‌اند. به بیانی دقیق‌تر، در فاصله‌ی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر، در هر دقیقه ۱۵۰ هزار دلار پول توسط کاربران در اپلیکیشن‌ها خرج شده است. رشد کاربرانی که با گوشی خود به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام متصل می‌شوند، بسیار سریع بوده است! آمار نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر، هر روز یک میلیون کاربر موبایلی جدید به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، روی آورده‌اند.

شبکه‌ اجتماعیتعداد کاربران فعال
Facebook۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون نفر
Youtube۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر
WhatsApp*۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر
Facebook Messenger*۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر
Weixin / WeChat*۱ میلیارد و ۵۸۰ هزار نفر
Instagram۱ میلیارد نفر
QQ*۸۰۳ میلیون نفر
Qzone۵۴۸ میلیون نفر
Douyin / Tik Tok۵۰۰ میلیون نفر
Sina Weibo۴۳۱ میلیون نفر
Twitter۳۳۵ میلیون نفر
Reddit۳۳۰ میلیون نفر
LinkedIn۳۰۳ میلیون نفر
Baidu Tieba۳۰۰ میلیون نفر
Skype*۳۰۰ میلیون نفر
Snapchat*۲۹۱ میلیون نفر
Viber*۲۶۰ میلیون نفر
Pinterest۲۵۰ میلیون نفر
Line*۲۰۳ میلیون نفر
Telegram*۲۰۰ میلیون نفر
//marketingstudio.ir/wp-content/uploads/2018/03/socialmedia.jpg
تعیین هدف مارکتینگ اینستاگرام

همان طور که می‌دانید اگر ما با اهداف معین و مشخصی برای طی کردن مسیر از قبل مشخص نماییم. مسلما از اتلاف وقت، انرژی، سرمایه انسانی، منابع مالی و فرصت‌ها جلوگیری خواهیم کرد. پس قبل از اینکه حتی یک پست در اینستاگرام تجاری خودتان به اشتراک بگذارید. یعنی دلایل خود را از تعیین اهداف و فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام را حتما برای خودتان تعیین نمایید:

آیا هدف شما افزایش فروش در اینستاگرام است؟
آیا هدف شما برندسازی در اینستاگرام هست؟
دقیقا چه چیزی را با حضور در اینستاگرام می‌خواهید به دست آورید؟
آیا صرفا می‌خواهید یک تریبون اطلاع رسانی برای مخاطبان‌تان باشد؟
آیا به دنبال افزایش مشتریان کسب و کار خود هستید؟
آیا می‌خواهید با مشتریان فعلی فقط برای تعامل استفاده نمایید؟
آیا می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟
آیا می خواهید میزان تماس تلفنی خودتان را افزایش دهید؟
آیا می‌خواهید بن تخفیف و فروش ویژه برگزار کنید؟
آیا می خواهید نفوذ و تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید؟
آیا می‌خواهید بازخورد مشتریان خود را نسبت به محصول و خدماتتان را بدانید؟
آیا می‌خواهید نیاز مخاطبان و مشتریان خود را بهتر درک نمایید؟

نمونه صفحه‌های اینستاگرامی که توسط تیم ما مدیریت می‌شود
//marketingstudio.ir/wp-content/uploads/2018/03/nanavaran-instagram-1.jpg
مدیریت پیج اینستاگرام شرکت نان‌آوران

با توجه به اینکه صاحبان کسب و کار و شرکت‌های بزرگ یکی از دقدقه‌هایشان مدیریت و تولید محتوای حرفه‌ای برای پیج اینستاگرام شرکت هست، استودیو مارکتینگ این نیاز را برطرف کرده است! پیج نان‌آوران یک پیج شرکتی است که مخاطبان آن معمولاً مصرف کنندگان این برند هستند و دائماً در حال رسد کردن پروفایل کاری این شرکت در فضای مجازی اینستاگرام هستند. تولید محتوای روزانه و انتشار استوری برای برند جزو اولویت‌ها بود که این مورد را بطور کلی به استودیو مارکتینگ سپرده شده است. همینطور پاسخدهی به موقع کامنت ها و دایرکت های دنبال کنندگان پیج جزو وظایف ماست که سعی کردیم به بهترین شکل انجام بدیم. ارتباط مسمم و مستقیم با کاربران پیج باعث شده بود گزارشات و فیدبک‌های ارزشمندی از طرف مشتریان به پیج ارجاع داده شود. طراحی پیکتوگرام، موشن گرافیک، تیزر تبلیغاتی و همینطور طراحی مسابقه و کمپین از وظایف تیم ما است که تمامی موارد رو بصورت برنامه‌ریزی شده روی پیج نان‌آوران منتشر می‌کنیم.

مدیریت پیج اینستاگرام دکترسبوس

پیج اینستاگرام دکترسبوس یک پیج علمی سلامتی برای شرکت پارسیان آنزیم ایرانیان است که تولید کننده سبوس هستند، به پیشنهاد تیم ما روی موضوع سلامت عمومی برای این شرکت تمرکز کرده‌ایم و روزانه مطالبی با موضوع سلامت اجتماعی از منابع مورد تائید تهیه، طراحی و روی پیج انتشار می‌دیم.

//marketingstudio.ir/wp-content/uploads/2018/03/doctorsaboos-insta.jpg