نمونهای از تبلیغات محیطی بدنسازی بر روی یک ساختمان
تبلیغات ورزشی اخیرا به بخش مهمی در مارکتینگ ورزشی تبدیل شده است. بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان که تجهیزات ورزشی ارائه میدهند، این روزها از این تبلیغات استفاده میکنند، جدا از تجهیزات ورزشی حتی بعضی از محصولات غیر ورزشی نیز در حال ترویج این نوع از تبلیغات هستند. برخی از این تبلیغات و پوسترها بسیار خلاقانه طراحی شده و معنای عمیقی در درون آنها نهفته است. ورزش این روزها به مقدار زیاد در زندگی ما نفوذ کرده است، به طوریکه مردم روزانه چند ساعت از وقت خود را به تماشای ورزش در ورزشگاهها و یا تلویزیون و اینترنت سپری میکنند. به دلیل علاقه بیش از حد مردم به ورزش و ورزشکاران شرکتهای تبلیغاتی اغلب سعی دارند تا محصولات خود را بدین وسیله تبلیغ کنند، مثلا دیدن بازیکن مورد علاقه در پوسترهای تبلیغاتی نایکی، پوما و …
این نوع مارکتینگ گاهی اوقات یک محصول ورزشی را تبلیغ میکنند، یا محصولی که به طور مستقیم به ورزش مربوط نیست. به عنوان مثال ما در حال حاضر تبلیغات ورزشی داریم که شیر، کانالهای تلویزیون، کانالهای رادیویی، محصولات الکترونیکی و غیره را تبلیغ میکنند. خلاقیت در استفاده از ورزش برای ترویج محصولاتی که رابطهی کوچکی با ورزش دارند در برخی موارد واقعا حیرتانگیز است. علاوه بر مارکتینگ محصولات، برخی از تبلیغات ورزشی الهامبخش هستند و سعی دارند به مردم انگیزه بدهند تا فعالتر و سالمتر باشند. اما آنچه که باعث میشود برخی از این تبلیغات ویژهتر و خلاقانهتر باشند، موضوع، کلمات و تصاویری است که در یک تبلیغ استفاده میشود.
آمار نشان میدهد که تبلیغات ورزشی 2.7 درصد از تبلیغات کل جهان را شامل میشود و از بین مارکتینگ ورزشی 48 درصد از آنها متعلق به کمپانیهای غیرورزشی است. بنابراین به سادگی میتوان گفت که مارکتینگ ورزشی منافع بسیاری برای محصولات و خدمات ورزشی میتواند داشته باشد.