تماس با ما

بسیاری از شرکت ها بری ایجاد روابط حسنه با مشتریان خود تمرکز می کنند، و همیشه سعی در فروش محصولات به مشتریان خود را دارند. (بازاریابی معاملات). مشتریانی که برند شما را دوست دارند تمایل بیشتری در خرج کردن پول با برند شما را دارند، پس ارتباط قوی و دوستانه با مشتری در میزان فروش و سود شرکت تاثیر زیادی دارد. بسیاری از خرده فروشان سنتی این قضیه را ثابت کرده اند. به گزارش کمپانی Walgreens مالک داروخانه‌های زنجیره‌ای، دیده مشتریانی که از تمام کانال های خرید خود نظیر (فروشگاه اینترنتی، اپلیکیشن، تلفن همراه و غیره) خرید می کنند تا شش برابر بیشتر از مشتریانی که فقط از فروشگاه‌های اصلی این برند خرید می کنند خرید می کنند.
بازاریابی رابطه ای از این جهت با بازاریابی سنتی تفاوت دارد که بازاریابی رابطه ای به شدت روی حفظ مشتری و رضایت وی تاکید می کند، که این به نوبه خود به رابطه بلندمدت و فروش مکرر منجر می شود؛ در حالیکه بازاریابی سنتی بدون قائل شدن اهمیت زیاد برای ایجاد رابطه، بیشتر به حفظ مشتری و انجام فروش متکی است.
بازاریابی رابطه ای یا ارتباطی، در واقع مدیریت نوعی از رابطه با مشتری است که به جای تمرکز روی هدف کوتاه مدت جذب مشتری و فروش، بر ایجاد وفاداری ارتباط نزدیکتر و همکاری بلندمدت مشتری با برند تاکید می کند.