ایمیل مارکتینگ، به معنای ارسال ایمیل اسپم نیست. بلکه شما با ارسال اطلاعات ارزشمند و مرتبطی که مردم را به اهدافشان نزدیک میکند، از ایمیل بهعنوان ابزاری مؤثر برای ساخت ارتباطات با مشترکین فعلی و مشتریان بالقوه استفاده میکنید.
ایمیل مارکتینگ در جذب مشتریان مؤثرتر از رسانههای اجتماعی عمل میکند. شما با رعایت اصول حرفهای بازاریابی ایمیلی، میتوانید با صرف هزینهی مناسب و مقرونبهصرفه، ایمیلهای شخصیسازیشدهای را برای فهرست مخاطبان خود ارسال کنید. به این منظور پروسهی زیر را دنبال کنید:
یک استراتژی ایمیل مارکتینگ طراحی کنید. مخاطبان خود را تعریف و اهدافتان را مشخص کنید. سپس راهی برای ثبتنام کاربران در نظر بگیرید. نوع کمپین را مشخص کنید و برنامهی زمانی ایمیلها را تنظیم نمایید.
فهرست ایمیلها را تشکیل دهید. در این مرحله، آهنربای لید و فرم Opt-in، عناصری هستند که تعداد مشترکان شما را افزایش میدهند.
فرایند بهینهی ایمیل مارکتینگ را اجرا کنید. در این مرحله باید به خط عنوان ایمیل، ادبیات نوشتاری، تصاویر، دکمهی CTA، بهینهسازی ایمیل برای گوشی موبایل و شخصیسازی ایمیلها توجه کنید.
اتوماسیون ایمیلها، آخرین مرحلهای است که تمام لیست گروهبندیشدهی شما را به جریان میاندازد. سرویسهای خودکارسازی ایمیلها به دو گروه تقسیم میشوند: پاسخ خودکار یا Autoresponder و گردش خودکار یا Workflows. گروه اول، سیستمهایی هستند که پس از یک اقدام خاص (مثل دانلود ایبوک) بهطور خودکار و همزمان، مجموعهای از ایمیلها را ارسال میکنند. اما گروه دوم یا پاسخ خودکار، سیستمهای هوشمندی هستند که پیش از ارسال ایمیلها، شروطی را بررسی میکنند و بر این اساس، مجموعهای از اقدامات را به مرحلهی اجرا درمیآورند. ابزارهای گردش خودکار مشخص میکنند که آیا مخاطبان، ایمیلهای شما را بازکردهاند یا خیر.
صرفنظر از اینکه بازاریابی را به صوت حرفهای دنبال میکنید یا بهتازگی به این حوزه علاقهمند شدهاید، مطالعهی سری مقالات آموزش بازاریابی دیجیتال را به شما توصیه میکنیم. هر یک از این بخشها، نکات جالب و مفیدی را در مورد راههای درک و جذب مخاطبان در اختیار شما میگذارد که برای رشد کسبوکارهای مدرن امروزی، ضروری است.